تفاوت بین کلبه چوبی و کانکس ویلایی

منتشرشده توسط admin در تاریخ

تفاوت بین کلبه چوبی و کانکس ویلایی چیست؟

مزایای کلبه چوبی

کلبه های چوبی و کانکس های ویلایی در حال تبدیل شدن به یک گزینه محبوب برای زندگی یا محل استراحت در بین افراد مشتاق هستند، با این حال تفاوت ها گاهی اوقات می تواند کمی گیج کننده باشد.
این سردرگمی اغلب به این دلیل به وجود می آید که افراد تفاوت بین کلبه چوبی در مقابل کانکس های ویلایی را تشخیص نمیدهند و از نظر برآورد هزینه دچار اشتباه میشوند.
بسیاری از مردم اغلب کلبه های چوبی و کانکس ها را اشتباه می گیرند. اگرچه تعدادی شباهت بین این دو نوع سازه میباشد، اما چند تفاوت کلیدی و قابل توجه نیز وجود دارد که باید به آنها توجه کرد.
تفاوت اصلی بین کلبه چوبی و کانکس ویلایی در ساخت آن است که بر کیفیت و قیمت آن تأثیر می گذارد.
ما در این مقاله تفاوت اصلی این دو نوع سازه را از نظر کاربری، ساخت و هزینه پوشش خواهیم داد تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید کدام یک برای شما مناسب تر میباشد.

اول از همه بیایید با هر یک از این سازه ها آشنا شویم تا بدانیم در مورد چه چیزی صحبت می کنیم.

مزایای کلبه چوبی

کلبه چوبی

مزایای کلبه چوبی
کلبه های چوبی معمولاً برای ایجاد یک فضای کامل ساخته می‌شوند که می‌توان از آن برای زندگی، کار یا استراحت استفاده کرد.
این همان چیزی است که ما به آن کلبه های چوبی سنتی می گوییم. برای ساخت این کلبه ها از هیچ مصالح غیر ارگانیک یا فلزی استفاده نمی شود. این سازه همچنین یک راه عالی برای افزودن ارزش به ملک شما هستند.
کلبه چوبی معمولاً از الوارهای چوبی ضخیم ساخته می‌شود که نوبه خود بر مقاومت و همچنین هزینه ی سازه می افزاید. طراحی آن اغلب روستیک تر (طبیعی تر) در نظر گرفته می شود و برای استفاده به عنوان خانه های تعطیلاتی و حتی زندگی محبوب هستند.
این سازه در متراژ های بین 20الی200 مترمربع قابل احداث میباشند همچنین در اجرای کلبه چوبی معمولا از فونداسیون چوبی یا سیمانی استفاده میشود.

کانکس ویلایی


کانکس های ویلایی بسیار محبوب هستند، زیرا آنها به فضای کم نیاز دارند. می توانند به عنوان دفاتر نگهبانی، سوییت های مسافر، یا صرفاً یک فضای نشیمن اضافی در هنگام دور همی خانواده مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین، اگر به دنبال فضای کمی در باغچه یا حیات خلوت خود هستید، یک کانکس ویلایی ایده آل است. آنها در شکل و اندازه های مختلفی موجود هستند.
کانکس ها با استفاده از روش چارچوب و روکش ساخته می شوند. کانکس اساساً چارچوبی است که نوعی روکش چوبی روی آن اعمال شده است. معمولا چارچوب ها از جنس گالوانیزه یا پروفیل های فلزی میباشند که با متریال هایی مانند سایدینگ سمنت برد، چوب ترمو یا روسی پوشانده و کاور میشوند. طراحی این نوع سازه ها معمولا به صورت الگو و تیراژ میباشد.
کانکس ها از لحاظ کیفیت از تامین کننده ای به تامین کننده دیگر متفاوت است. به طور معمول کانکس ها در یک کارخانه مونتاژ و تحویل داده می شوند.

انتخاب سقف کلبه چوبی


مقایسه کلبه چوبی و کانکس ویلایی

همانطور که گفتیم، تفاوت اصلی بین کلبه های چوبی و کانکس ویلایی در ساخت آنها است. علیرغم این واقعیت که اغلب آنها را با یکدیگر اشتباه می گیرند، در واقع سازه های کاملاً متفاوتی هستند.

مزایای کلبه چوبی

  • ضخامت دیوار

کلبه های چوبی معمولاً دیوارهای ضخیم تری دارند و اساساً از چوب های مجزا برای ساخت دیوارها استفاده می کنند. مجموع ضخامت کل دیوار ممکن است بین 15 تا 25 سانتی متر باشد. این بدان معنی است که فضای داخلی دیواره ها توسط الوارهای ضخیم پر می شود که مزایای عایق بهتر و ساختار قوی تر را دارد. این باعث می‌شود که کلبه‌های چوبی برای استفاده در تمام طول سال مناسب تر باشند.
در ساخت کانکس های ویلایی اسکلت و فریم های اصلی توسط ورق های گالوانیزه یا پروفیل های فلزی مونتاژ شده و آماده پوشش میشود.
در پوشش کانکس های ویلایی متریال های متفاوتی مانند سمنت برد، ساندویچ پانل، چوب ترمو و.. به کار گرفته می شود. ضخامت دیواره های کانکس ویلایی بین 7 الی 12 سانتی متر می باشد.

مزایای کلبه چوبی

  • متراژ و ابعاد سازه

متراژ کلبه های چوبی میتواند بی محدودیت باشد، اساسا یک کلبه چوبی در محل احداث ساخته میشود از اینرو میتوان هر متراژی را برای ساخت این کلبه در نظر گرفت. بر خلاف کانکس ویلایی که در کارگاه مونتاژ شده و به محل مورد نظر حمل میشود که این باعث محدودیت در متراژ آن میشود.
کانکس ویلایی میتواند انتخاب مناسبی برای آن دسته از افرادی باشد که به دنبال سازه ای کوچک و قابل حمل در فضای باغ خود هستند.

مزایای کلبه چوبی

  • طراحی

تولیدکنندگان دائماً در حال توسعه طرح‌های جدید و هیجان‌انگیز برای کلبه های چوبی و کانکس های ویلایی هستند، بنابراین هردو می توانند در سبک های روستیک(سنتی) یا مدرن طراحی شوند.
معمولا در طراحی و اجرای کلبه چوبی یا کانکس ویلایی از متریال های مشترکی استفاده می شود. کیفیت این متریال ها بستگی به بودجه کارفرما و انتخاب تامین کننده دارد.

  • هزینه

فضای بزرگتر به همراه دیوارهای ضخیم تر و مناسب برای استفاده در تمام طول سال، اجتناب ناپذیر است که هزینه متوسط یک کلبه چوبی بیشتر از یک کانکس ویلایی باشد.
اصولا در ساخت یک کلبه چوبی، محصولات چوبی سنگین تر، پوشش سقف شیبدار مقاوم تر، سیستم فاضلاب و سیستم برودتی پیچیده تر و امکانات بیشتر به کار گرفته میشود که این به نوبه ی خود باعث افزایش هزینه در ساخت کلبه چوبی در مقابل کانکس می شود.
در تولید کانکس معمولا از متریال های مونتاژ شده و آماده استفاده میشود که این امر باعث کاهش هزینه و مدت زمان ساخت آن می شود.

مزایای کلبه چوبی

  • حمل و نقل

کانکس ها ممکن است دچار محدودیت در حمل شوند. از طرف دیگر یک کلبه چوبی محدودیت عبور ندارد. تنها محدودیت‌های ارتفاعی که ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در کلبه چوبی شود، محدودیت‌هایی است که بر منطقه واقعی محل قرارگیری سازه تأثیر می‌گذارد. اساساً اجزای یک کلبه چوبی را میتوان (به دلیل جدا بودن اجزا) به هر مکانی که یک انسان به آن دسترسی داشته باشد منتقل کرد.

جهت ارتباط و استعلام آخرین قیمت ها با ما در ارتباط باشید:

تلفن تماس: 

۰۲۱۲۶۵۶۷۰۲۵
۰۲۱۲۸۴۲۲۵۱۰
۰۲۱۴۰۳۳۸۷۰۸

Call Now Button