انتخاب سقف کلبه چوبی

منتشرشده توسط admin در تاریخ

سقف شیبدار کلبه سوئیسی

سقف شیبدار کلبه سوئیسی

سقف ها علاوه بر محافظت در برابر عناصر، به خانه سبک می بخشند. برخی تصور می کنند که یک خانه چوبی فقط می تواند سقف چوبی داشته باشد، اما اینطور نیست. در واقع، متریال، رنگ و بافت سقف زیادی برای انتخاب وجود دارد. انتخاب به بودجه شما، شرایط آب و هوایی منطقه شما و سبک معماری خانه چوبی شما بستگی دارد.

رایج ترین مصالح سقف عبارتند از: شینگل، ورق فلزی طرح دار، تایل های سقفی و… هر کدام مزایا و معایب متمایز خود را دارند.

به عنوان مثال، برخی از مواد در شرایط مرطوب بهتر عمل می کنند، در حالی که برخی دیگر برای آب و هوای گرم و خشک مناسب هستند.

امروزه گزینه‌های زیادی برای سقف‌های چوبی وجود دارد – درست مانند خانه‌های معمولی. با انتخاب موادی که برای پوشش خانه چوبی خود از آب و هوا استفاده کنید، باید دوام، هزینه، ظاهر و کاربرد را در نظر بگیرید. ما به عنوان یک سازنده خانه چوبی، مصالح سقفی را دقیقاً با نیازها و انتظارات شما طراحی و اجرا میکنیم.

مصالح سقف شیبدار برای خانه چوبی

هنگامی که خانه چوبی شما را طراحی می کنیم، مصالح سقفی را که انتخاب کرده اید در نظر می گیریم زیرا باید تمام نقاط قوت و ضعف آن مورد بررسی قرار گیرد. رایج ترین گزینه ها شامل شینگل، سقف فلزی، تایل های سنگریزه و رنگی است.

سقف شیبدار کلبه سوئیسی

شینگل

سقف شیبدار کلبه سوئیسی
متداول ترین مصالح سقف، شینگل آسفالتی است. شینگل از فایبرگلاس یا الیاف دیگری که با قیر پلیمری پوشانده شده اند ساخته می شوند. همچنین شینگل های آسفالتی و فایبرگلاس مقرون به صرفه هستند.

شینگل در رنگ های مختلف می تواند تا 35 سال دوام بیاورد و با سبک معماری خانه چوبی و دکوراسیون شما مطابقت داشته باشد.

یکی از مزیت های مهم شینگل ها وزن کم آن است که نصب آن ها را آسان می کند. علاوه بر این، آنها در برابر آتش مقاوم هستند. سطح شینگل با گرانول های سنگ طبیعی خود رنگ پوشیده شده اند که این امر باعث میشود این متریال نیازی به رنگ کاری بعد از نصب نداشته باشد.

شینگل

طرح های جدید شینگل طیف گسترده ای از رنگ ها را متناسب با طراحی کلبه چوبی شما ارائه می دهند. شینگل های ضخیم تر ظاهر یکنواخت شینگل های تخت را کنار میزنند و خطوط سایه و جذابیت چشمگیر و دوچندانی را ارائه می دهند.

در اجرای شینگل از تخته OSB استفاده میشود این متریال یکی از مزایای سقف شینگل میباشد بدین دلیل که هم به عنوان عایق مناسبی جهت گرما ،سرما و صدا و همچنین باعث افزایش قدرت سطح سقف شده و از ماندگاری بالایی برخوردار میباشد.

11نکته درمورد انتخاب رنگ شینگل


سقف شیبدار کلبه سوئیسی

سقف فلزی طرح دار

سقف شیبدار کلبه سوئیسی

بیشتر سقف های فلزی 50 سال یا بیشتر طول عمر دارند.

هسته اصلی این ورق ها (معمولاً یک آلیاژ ضدزنگ مانند Galvalume) با رنگی با ماندگاری طولانی پوشانده شده است که از بین نمی‌رود.

این پانل ها به سرعت نصب میشوند و دارای وزن پایینی میباشند. رنگ بندی ورق های طرحدار تا حد زیادی بدون محدودیت میباشد.

یکی از معایب سقف های فلزی تبادل دما و صدا با محیط بیرون میباشد، جهت ایزولاسیون برودت و صدا میتوان از لایه هایی نظیر پشم سنگ و یا پلی ارتان پاششی استفاده نمود تا 96٪ از اتلاف انرژی جلوگیری نمود و در هزینه های انرژی صرفه جویی کرد..

مقایسه سقف شینگل و فلزی


سقف شیبدار کلبه سوئیسی

تایل سنگریزه ای

سقف شیبدار کلبه سوئیسی

یکی از مقاوم ترین و زیباترین متریالهای مورد استفاده در سقف های شیبدار تایل های سنگریزه ای یا به اصطلاح فارسی کاشی های سقفی میباشند.

هسته ی اصلی این تایل ها از ورق آلیاژ شده یآلوزینک تهیه شده که این ورق در برابرسرما،گرما،باران های اسیدی، اکسیداسیون بسیار مقاوم بوده و نسبت به حجم خود دارای وزن بسیار پایینی میباشند.

این متریال علاوه بر مقاومت بالا در برابر شرایط جوی دارای بافتی زیبا در چندین طرح میباشد، سطح این تایل ها از سنگریزه های خود رنگ پوشیده شده است که زیبایی بیشتری به بافت سقف شما میدهد.

تایل سنگریزه

آدرس ما

سایت چوب خاوران، چوبستان ۵، پلاک ۵۳۲۵

Call Now Button