رنگ آمیزی کلبه چوبی

منتشرشده توسط admin در تاریخ

رنگ کلبه چوبی

رنگ کلبه چوبی

بهترین رنگ برای رنگ آمیزی کلبه چوبی چیست؟
بسیاری از انواع رنگ ها به طور خاص برای این کار طراحی شده اند، محافظت از سازه در برابر آب و هوا، افزایش طول عمر کلبه شما و بهبود جذابیت بصری آن.

رنگ کلبه چوبی

بهترین رنگ جهت رنگ آمیزی بیرونی کلبه چوبی باید دارای سطوح بالایی از محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش، مقاومت در برابر کپک و خواص ضد آب باشند. همچنین باید طوری باشند که به خوبی به چوب های فضای بیرونی سازه بچسبد.

10 نکته برای انتخاب رنگ در رنگ آمیزی بیرونی کلبه چوبی که باید در نظر داشته باشید:

1- رنگی را انتخاب کنید که محیط طبیعی کلبه چوبی را تکمیل کند. باید مطمئن شوید که رنگی که انتخاب می کنید با منظره اطراف یا سایر ویژگی های کلبه چوبی شما در تضاد نیست. در نظر بگیرید که چگونه سایه های مختلف ممکن است با عناصر موجود ترکیب شوند و آنها را تکمیل کند.

2- اطمینان حاصل کنید که رنگی که انتخاب می کنید با سبک کلبه چوبی مناسب است. اگر کلبه چوبی شما از تم روستیک “غیر مدرن” پیروی می کند، با رنگ های گرم و نزدیک به تنالیته چوب همراه شوید. اما اگر طراحی مدرن‌تری دارد، از رنگ‌های پررنگ‌تر و خنثی تر برای ایجاد کنتراست و ایجاد حالتی چشم نواز استفاده کنید.

3- در نظر بگیرید که رنگ های مختلف در شرایط مختلف نور و آب و هوا چگونه به نظر می رسند. به عنوان مثال، یک رنگ تیره ممکن است در زیر نور خورشید عالی به نظر برسد، اما ممکن است در برخی شرایط محو یا کدر باشد از این رو شرایط آب و هوایی مختلف نیز ممکن است بر ظاهر آن تأثیر بگذارد و شما باید ظاهر آن را در سایه، آفتاب و باران نیز در نظر داتشته باشید.

4- رنگ های مختلف را قبل از تصمیم گیری نهایی با استفاده از رنگ های نمونه در قسمت های بیرونی کابین چوبی آزمایش کنید. این امر باعث میشود که قبل از اجرای نهایی از تغییراتی که اتفاق میافتد آگاه شوید و در صورت نیاز اقدام به اصلاح آن کنید.

5- رنگی را انتخاب کنید که نگهداری آن آسان باشد و نیازی به رنگ آمیزی مجدد نداشته باشد. رنگ‌های روشن معمولا راحت‌تر تمیز می‌شوند، در حالی که رنگ‌های تیره ممکن است به نگهداری منظم‌تری نیاز داشته باشند.

6- هنگام انتخاب رنگ برای نمای بیرونی کلبه چوبی از تضادهای شدید خودداری کنید. اگر می خواهید کلبه چوبی شما برجسته و از نظر بصری جذاب باشد، باید به تضاد رنگها بین نمای چوبی، فریم های درب و پنجره و همچنین رنگ شیشه های نما توجه کافی داشته باشید.

انتخاب سقف کلبه چوبی

7- در نظر داشته باشید لاک یا رنگی با کیفیت بالا انتخاب کنید که قدرت سیلر کردن داشته و بافت و روزنه ‌های چوب را بپوشاند.

8- برای ایجاد ظاهری منحصربفرد، از چندین سایه همرنگ استفاده کنید. این به نمای بیرونی کلبه چوبی عمق و جذابیت می بخشد و آن را متمایز می کند. با استفاده از سایه های متعدد برای رنگ آمیزی بیرونی می توان به ظاهری واقعا منحصر به فرد دست یافت.

9- به این فکر کنید که چگونه می توان از نقاشی بیرونی کلبه چوبی به عنوان فرصتی برای بیان احساسات خود استفاده کرد. انتخاب یک ترکیب رنگ منحصر به فرد می تواند به ایجاد یک کلبه چوبی کمک کند که برجسته و منعکس کننده شخصیت شما باشد.

10- هنگام انتخاب رنگ بیرونی، طراحی داخلی کلبه چوبی را در نظر بگیرید. شما می خواهید سازه از هر دو طرف از نظر زیبایی ظاهری دلپذیر به نظر برسد، بنابراین سعی کنید رنگ ها مکمل یکدیگر باشند.

آیا باید داخل کلبه چوبی رنگ آمیزی کرد؟

تاز زمانیکه قصد تغییر تنالیته رنگی محیط داخل را نداشته باشید نیازی به رنگ آمیزی فضای داخلی یک کلبه چوبی نیست زیرا مستقیماً در معرض عناصر جوی قرار نمی گیرد. رنگ آمیزی بیرون یک ایده عالی برای محافظت از سازه شما در برابر آب و هوا است، اما محیط داخل یک موضوع متفاوت است. البته، زمانی که خورشید به شدت از پنجره ها می تابد می تواند دیوارهای داخلی را تحت تأثیر قرار دهد.

رنگ کلبه چوبی

با این حال، اگر می‌خواهید از کلبه چوبی خود حداکثر استفاده را ببرید، رنگ آمیزی برای جلوه‌های تزئینی حیاتی است. کلبه های چوبی جذابیت طبیعی دارند، بنابراین رنگ آمیزی دیوارهای چوبی داخلی می تواند به حفظ این ظاهر کمک کند. می‌توانید رنگ‌هایی برای دیوار داخلی انتخاب کنید که مکمل رنگ سقف، دیوارهای خارجی و یا مبلمان باشد.

بیشتر اوقات، فضای داخلی کلبه چوبی با رنگ های گرم تری تزئین می شود. از آنجایی که این سازه ها مکان‌هایی برای استراحت و تفریح هستند، بازتاب این موضوع برای دیوارهای داخلی می‌تواند مهم باشد. با این حال، هر کلبه ای برای استراحت ساخته نشده است – در این موارد، رنگ داخلی که انتخاب می‌کنید باید محرک‌تر یا مدرن‌تر باشند.

به یاد داشته باشید که هنگام انتخاب رنگ های داخلی کلبه چوبی به رنگ مبلمان فکر کنید. از این گذشته، کلبه شما فقط از دیوارها تشکیل نشده است – کفپوش، درب های اتاق خواب یا سرویس و یا نرده ها نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید!

کلبه های چوبی معمولاً اتاق‌های بزرگی ندارند. رنگ‌هایی مانند سفید و کرم واقعاً می‌توانند کلبه چوبی را دل بازتر کنند و آن را روشن‌تر و جذاب‌تر نشان دهند. این رنگ‌ها در منعکس کردن نور و همچنین به بزرگ‌تر جلوه دادن فضای داخلی از آنچه واقعاً ممکن است باشد کمک می‌کنند.

فضاهایی که برای ورزش مثل سالن یوگا طراحی شده اند باید با رنگ هایی مانند آبی روشن، سبز و حتی نارنجی روشن تزئین شوند که انرژی بیشتری دارند. این سایه ها می توانند حواس را تحریک کنند و نشاط آور هستند.

چگونه می توان داخل کلبه چوبی را رنگ کرد؟

دیوارهای چوبی بسیار جاذب هستند، بنابراین رنگ داخلی کابین چوبی باید در دو یا چند لایه اعمال شود. سطوح چوب باید صاف باشند تا اطمینان حاصل شود که رنگ داخلی سازه تا حد ممکن به خوبی به سطح می چسبد. سوراخ‌ها و شکاف‌های کوچک را می‌توان با استفاده از پرکننده “سیلر” که به‌طور خاص برای خانه‌های چوبی طراحی شده است، بتونه کاری کرد. و در نهایت ناصافی های موجود نیز باید سنباده زده تا صاف شود.

رنگ نمای کلبه چوبی معمولا کرم مایل به قهوه‌ای است، اما چیزی که برخی افراد متوجه نمی‌شوند این است که می‌توان نمای بیرونی را با رنگ دیگری متناسب با سلیقه خودشان رنگ آمیزی کرد.

اگر می خواهید ظاهری سفارشی ایجاد کنید و در عین حال ظاهر روستیک کلبه چوبی خود را حفظ کنید، ما چند نمونه رنگ را در اینجا گردآوری کرده ایم.

رنگ کلبه چوبی
قرمز “اخرایی”
اگر می خواهید خانه چوبی شما برجسته باشد اما در عین حال با طبیعت اطراف ترکیب شود، چرا آن را با رنگ قرمز رنگ آمیزی نکنید.
در منظره‌ای جنگلی یا کنار دریاچه، رنگ قرمز به زیبایی خودنمایی می‌کند و باعث می‌شود کلبه شما در برابر برگ‌های رنگارنگ درختان منحصر به فرد ظاهر شود. چنین رنگی برای نمای خانه چوبی شما شخصیت شما را برجسته می کند و سلیقه شخصی شما را نشان می دهد.

رنگ کلبه چوبی

قهوه ای
اگر از طرف دیگر رنگ قهوه ای سنتی بیشتر به سلیقه شما می آید، حتما سایه روشن را انتخاب کنید. این به کلبه چوبی شما کمک می کند تا با طبیعت ترکیب شود و ظاهری سنتی به محیط اطراف بیاورد. هر سایه ای با تنالیته قهوه‌ای روشن روی دیوار کلبه چوبی مدرن یا سنتی به خوبی ترکیب میشود.

خاکستری
برای کسانی که ظاهری مرسوم‌تر را نسبت به رنگ قهوه‌ای سنتی ترجیح می‌دهند، نمای خاکستری مناسب میباشد. این رنگ برای طراحی بیرونی مدرن و مینیمال محبوب است و برای هر نوع نمای بیرونی از جمله چوب، سایدینگ، سمنت برد خوب عمل می کند.

رنگ کلبه چوبی

زرد
زرد یکی دیگر از رنگ های گرم است که اغلب در سازه های روستیک دیده می شود. این رنگ روشن و آفتابی کاملاً با شینگل های تیره سقف مانند قهوه ای تیره هارمونی دارند و از آنجایی که ارتباط نزدیکی با رنگ طبیعت چوب دارد، منطقی است که این رنگ را برای کلبه چوبی خود در نظر بگیرید. هنگام انتخاب این رنگ میتوانید از سایه های پر رنگ تر مثل نسکافه ای یا قهوه ای تیره استفاده کنید.


از چه نوع رنگی برای کلبه چوبی باید استفاده کرد؟

رنگ کلبه چوبی

تصمیم گیری اینکه کدام نوع رنگ یا لاک برای نمای بیرونی کلبه چوبی شما بهترین است می تواند کمی گیج کننده باشد، به خصوص اگر با انواع مختلف روش های رنگ آمیزی چوب آشنا نباشید.

باید توجه داشت که قصد رنگ آمیزی کدام بخش از سازه را دارید، دیواره های داخلی یا نمای بیرونی و نسبت به آن رنگ یا لاک مورد نظر انتخاب کرد. باید به مناسب ترین نوع رنگ یا لاک فکر کنید. این روزها، شما می توانید انواع مختلفی از گزینه های مختلف، از جمله رنگ چوب ضد آب، رنگ روغنی، رنگ های پلی اورتان، لاک یا وارنیش را پیدا کنید که محافظت را فدای زیبایی نمی کند.

11نکته درمورد انتخاب رنگ شینگل

نکات مهم رنگ آمیزی کلبه چوبی

– مقاومت در برابر اشعه UV مهمترین فاکتور در انتخاب نوع رنگ یا لاک جهت پوشش نمای بیرونی به شمار می آید.
– مطمئن شوید که لاکی با کیفیت بالا انتخاب کنید قدرت سیلر کردن داشته و بافت و روزنه ‌های چوب را بپوشاند.
– اگر قصد انتخاب رنگ جهت پوشش کف را دارید، رنگ های روغنی یا پلی اورتان بهترین انتخاب شما هستند.
– جهت پوشش و رنگ آمیزی نمای بیرونی میتوانید انتخاب خود را به سمت رنگ های پلی اورتان 2 جزئی یا وارنیش سوق دهید.
– رنگ های سلولوزی و اکریلیک بر پایه آب بهترین گزینه برای رنگ آمیزی فضای داخلی میباشند.
– پله ها یا نردبان های چوبی دارای حساسیت بالایی می باشند، این بخش از سازه معمولا دارای بیشترین تماس و خراشیدگی هستند.
برای رنگ آمیزی این قسمت میتوانید از رنگ های پلی اورتان استفاده کنید.

Call Now Button